"מחאת המיליון": שינויים בקווי התחבורה במרכז י-ם

יונתן שורק No Comments on "מחאת המיליון": שינויים בקווי התחבורה במרכז י-ם

מחר (חמישי) יחולו שינויים במסלולי הקווים של התחבורה הציבורית, מהשעה 15:00 אחר הצהרים ועד גמר השירות, באזור קרית הממשלה בירושלים בשל הפגנת המיליון המתארגת בידי ארגוני הימין. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ממליץ לנוסעים להיערך בהתאם

אוטובוס/תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית | ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשל חסימות כבישים כהיערכות להפגנה המתוכננת מחר בירושלים. מחר (חמישי) יחולו שינויים במסלולי הקווים של התחבורה הציבורית, מהשעה 15:00 אחר הצהרים ועד גמר השירות, באזור קרית הממשלה בירושלים.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ממליץ לנוסעים להיערך בהתאם. ניתן להתעדכן במוקד המידע הארצי של התחבורה הציבורית 8787* ומוקדי המידע של חברות התחבורה הציבורית.

video
play-sharp-fill

שר המשפטים יריב לוין יצא בקריאה לציבור: "מחר בשבע ההפגנה הגדולה בעד הרפורמה המשפטית. כולנו עולים לירושלים!"

גם מרן ראש ישיבת כסא רחמים הגר"מ מאזוז שליט"א יצא במכתב לתלמידיו לקראת עצרת המיליון: מדוע עוד לא קם האיש שיכול ללכד את כל העם ביחד. די מהצער הזה שכל אחד עושה לו קרניים לנגח את חברו. תהיו באחווה, אחדות, שלום והבנה". הרב מאזוז כתב כי "אנחנו וכל באי העצרת בעד הרפורמה המשפטית" – אך לא כתב הוראה מפורשת לצאת אליה.

בקריאת האחדות הוסיף הגר"מ מאזוז: "אחרי 75 שנות מלחמה במדינתנו הקטנה, ואחרי שלמדנו לקח מההיסטוריה כמה רעה השנאה והפירוד בין יהודים ליהודים, עדיין לא למדנו לקח".

חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד, הסביר ביום ראשון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' על  מטרת הפגנת המיליון שהוא ממארגניה, כי "העם קם ואומר לא עוד. לא עוד לקיפוח ואפליה. לא עוד לשלטון הפקידים. מארגנים את זה שורה של ארגוני ימין", סיפר בוארון. "אנשים יקרים וטובים כמו ברלה קרומבי, מתן פלג וגיא לוי. ואני ביניהם. נרתמתי לנושא עוד לפני שנכנסתי לכהן כחבר כנסת".

"אנחנו מנסים להביא לכך שהמחנה הלאומי כולו, אנשים נשים וטף – כולם יבואו לירושלים ביום חמישי בערב ויעמדו עם הפנים לכנסת ויתנו רוח גבית למנהיגים שלנו בבואם להעביר את השינויים הכל כך נצרכים במערכת המשפט", הסביר בוארון. "לעומת בית המשפט העליון שמבטא רוח ליברלית פרוגרסיבית, שמאלנית ולפעמים אנטי דתית שנוגדת את רצון העם באמתלאות כאילו שם המשפט, החוק והצדק – ולא היא. במשך עשרות שנים המוסד הזה פועל בניגוד לרצונו ודעותיו של יותר ממחצית העם".

לדבריו "היום סוף סוף יותר ממחצית העם ניצב על רגליו ואומר לא עוד. לא עוד קיפוח הימנים, החרדים והמזרחים. לא עוד ממשלת צללים בדמות יועצים משפטיים שמחליטים במקום השרים".

"אנחנו יודעים שמנחם בגין לא החליף את הפקידות במהפך 77, חשבנו שהוא חטא בזה אבל מסתבר שהוא פשוט לא יכול היה לעשות את זה", הוסיף. "הפקידות בישראל היא בלתי נשלטת כיוון שהיא אומרת אנחנו נפעל ונקשיב לחוק ולא נקשיב לממשלה. פה נדרש תיקון. החוק לא יכול לאפשר לכם ככל העולה על רוחכם. מי ששולט במדינה זה העם ולא הפקידות המשפטית או המקצועית. זה מצריך תיקון עמוק".

"אמר לי אחד השרים – רצינו רפורמה משפטית, הבנו שצריך רפורמה גם בצבא ובמשטרה. פתאום ההסתדרות מכריזה על שביתה במשק, על מה? כי זה לא התאים ליו"ר ההסתדרות? איך זה קשור לזכויות העובדים? איך זה קשור להסתדרות הרופאים? השאלה היא לא רפורמה או לא אלא לאיזה כיוון תלך המדינה בשנים הבאות. האם היא תהיה מדינה יהודית ולאומית".



0 תגובות